Феномен “російської пропаганди” налякав Захід

За останній рік “російська пропаганда“, адресована західної аудиторії, стала справжнім феноменом. Про неї говорять, її побоюються, способи протидії їй обговорюються на найвищому рівні, чого не було навіть за часів СРСР. Одна з причин цього в тому, що “російська пропаганда” зробила якісний стрибок вперед всього за кілька років.

Російської зброї Захід боявся давно. Після воцаріння Петра Великого і до наших днів можна згадати тільки одне відчутної поразки від європейців - на Кримській війні. У Франції тієї перемогою дуже пишаються досі: вулиці, названі на честь кримських географічних об’єктів, регулярно зустрічаються в Парижі.

Російська пропаганда, навпаки, ніколи не вважалася особливо серйозною загрозою. Інтернаціональна комуністична ідея сама по собі - так, її боялися, їй активно протидіяли. “Маккартизм” і “полювання на відьом” жорсткіше всього проявилися в Голлівуді - силу своєї “фабрики мрій” Вашингтон усвідомив швидко, і віддавати її людям, запідозреним у співчутті до комунізму, був не готовий. Великого Чарлі Чапліна, незважаючи на всі заслуги, в 1952 році вислали з США в рідну Британію і двадцять років не впускали назад.

Між тим СРСР запустив іномовлення раніше інших країн - з 1929 року. Захід почав випускати радіопередачі російською мовою тільки після початку холодної війни.

ТАРС уповноважений заявити

Уже в 1970 році СРСР вів передачі на 70 іноземних мовах загальним обсягом понад 200 годин, але помітного впливу на настрої в західному суспільстві іномовлення не робило. На відміну, до речі, від західних “голосів”, які стали помітним явищем у радянській суспільній, політичній і культурного життя 70-х і 80-х років. “Голоси” крізь “глушилки” слухали не тільки нечисленні дисиденти, а й прості громадяни країни. Вірили “ворожою пропаганді” далеко не все, але все одно - слухали.

Показово, що після скасування цензури і появи в Росії великого числа незалежних ЗМІ “голоси” російською мовою зовсім не припинили свою пропагандистську роботу. Привід для розбіжності з російською офіційною політикою знайшовся досить швидко - це війна в Чечні. Правда, альтернативного інформаційного прориву в інтерв’ю з терористами і польовими командирами на “Радіо Свобода” не було - їх і без того регулярно показували по федеральному каналу НТВ.

Незважаючи на урізання бюджету і відмова від радіомовлення, викликаний різким падінням популярності “розмовних” радіостанцій, майже всі основні бійці інформаційної війни проти СРСР дожили до наших днів. В інтернеті працюють і “Голос Америки”, і “Радіо Свобода”, і “Німецька хвиля”, і “Російська служба Бі-бі-сі”, і навіть легендарний Сєва Новгородцев досі в строю і веде свій блог. В якому, що показово, немає ні слова про Україну …….

24 February 2015

На Україні заборонили показ фільму “Брат-2″
Путін оцінив новий російський фільм “Батальйон”

• "Поведінка Заходу межує з шизофренією" - Гендиректор інформаційного агентства "Росія сьогодні" Дмитро Кисельов - про санкції, західних цінностях і про справжніх лібералів »»»
Дмитро Кисельов став єдиним у світі журналістом, на якого були поширені політичні санкції.
• Вузьке коло цих саперів: "Голос Америки" знешкоджує "ідеологічну бомбу" RT »»»
Минулого тижня на сайті "Голосу Америки" була опублікована присвячена RT стаття "Шоу корисних ідіотів".
• Фільм "Брестська фортеця" показали в ООН »»»
За півтора місяця до 70-річчя з дня Перемоги у Великій Вітчизняній війни в штаб-квартирі ООН показали фільм про перший день самого масштабного конфлікту в сучасній історії.
• Голос Росії »»»
Сьогодні "Голос Росії" мовить українською і 32 іноземних мовах на коротких і середніх хвилях 134 години щодня.
• Влада Лівії почали глушити сигнал російського телеканалу »»»
Тут посилаються на інформацію від компанії-провайдера супутникового телебачення RRsat - Global Communications Network.