Slovak TV fined for lighting unilateral annexation of Crimea

Slovak committee to oversee television and radio broadcasting fined Slovak state TV for one-sided coverage of the March events in the Crimea when TV broadcast prefer to imagine the view of the European Union and the United States, ignoring the position of Russia. On Wednesday Czech Radio reported.

“Slovak committee to oversee television and radio broadcasting fined Slovak state TV for one-sided coverage of the March events in the Crimea when TV broadcast preferred to represent the position of the European Union and the United States, ignoring the position of Russia”, - said the correspondent of the Czech Radio in Slovakia Peter Vavrousheka.

According to him, the Monitoring Committee for TV and radio broadcasting considers the main mistake of the Slovak TV that the representatives of the Russian Federation did not get an opportunity to express their own arguments in response to accusations by the West for the return of the Crimea to Russia.

In turn, representatives of the Slovak TV oppose accusations committee of bias in favor of the West, referring in particular to the lack of timely information about events taking place in the Crimea from Moscow.

According Vavrousheka, events in Ukraine Slovak society split into two parts with respect to Russia. This is due to the fact that the government of the republic is configured to Moscow less hostile than in the whole EU. In particular, the Cabinet of Ministers, as well as a significant part of the population of Slovakia, not support sanctions against Russia, concludes the correspondent of the Czech Radio.

6 November 2014

I want to get married, please allow
In Donetsk will host a festival of Russian films with the participation of artists from the Russian Federation

• "The behavior of the West borders with schizophrenia" - CEO news agency "Russia Today" Dmitry Kiselev - sanctions, Western values ​​and these liberals »»»
Dmitry Kiselev was the only journalist in the world, which was circulated to political sanctions.
• In 2015, the highest dose of negative reports BBC broadcaster BBC was the EU and Bashar al-Assad, Putin - in third place - analysts Swiss company Media Tenor »»»
Study of transmission Bi-bi-si in order to identify the general
• "Russia 2" has received a reprimand from the State Duma for the lack of TV coverage CR Football »»»
TV Channel “Russia 2″ received a reprimand in connection with the absence of air in its grid of television broadcasts of matches of the national team.
• Voice of Russia »»»
Today the Voice of Russia "broadcasts in Russian and 32 foreign languages in the short and medium wave 134 hours daily.
• Deputy ban in France of the film about the Crimea: "And these people forbid us to pick your nose!" »»»
Vice-Speaker of the State Duma, Andrei Isayev, in the figurative