“Beeline” disabled “Rain” (Council of Human Rights in the Russian Federation addressed to the Prosecutor General’s Office to check the legality of actions of operators, disable “Rain”)

Cable television operator “Beeline” disabled broadcast channel “Rain”. This was reported in the official twitter account channel.

“Friendly continues. We disconnected and the Beeline”, - the report says. The following tweet channel representatives noted that despite the “false sense of” operators continue to disable the channel from their networks. In the “Beeline” fact trip confirmed, but the reason for such action refused to comment
Jan. 26 on the TV channel “Rain” in a program dedicated to the 70th anniversary of the siege of Leningrad, was offered viewers poll “Do Leningrad had to pass in order to save thousands of lives?”. The survey elicited criticism from users of social networks, and then was removed from the site channel. Manual “Rain” apologized.

The survey also drew the attention of deputies, officials and public figures, who expressed outrage incident. January 28 head of Cable Television Association urged Russia Yuri Pripachkin disable broadcasting channel, after which the operators of cable and satellite TV began en masse to follow this suggestion.

As reasons for disabling some of the providers was the lack of agreements with the channel, and some directly stated on the relationship off to a survey for the surrender of Leningrad. CEO “Rain” Natalia Sindeeva stated that operators have been instructed to stop broadcasting the channel under any pretext.

January 31 it became known that the Human Rights Council in Russia appealed to the Prosecutor General to check the legality of actions of operators, disable “Rain.” Previously, the supervisory agency in St. Petersburg start checking survey about the siege of Leningrad extremism. Roscomnadzor, in turn, on the basis of departmental inspection warning refused to make television

31 January 2014

“Tricolor” and “NTV-Plus” disable channel “Rain”
Prosecutor General’s Office during an inspection conducted by “Rain” survey of the siege of Leningrad did not see grounds for closing: prosecutors found no extremism in action channel

• Prosecutor General's Office during an inspection conducted by "Rain" survey of the siege of Leningrad did not see grounds for closing: prosecutors found no extremism in action channel »»»
"Interfax" reported on Friday, January 31, a source in the prosecutor's office.
• "Tricolor" and "NTV-Plus" disable channel "Rain" »»»
For cable operators, who have decided to refuse to cooperate with the TV channel "Rain".
• Erotic channels can replace Russian TV broadcast in Ukraine »»»
According to the head of the National Council of Ukraine on television Yuri Artemenko recently in the National Council addressed several Ukrainian channels erotic direction.
• The authorities think about the total shutdown of analogue TV in 2018 »»»
The Russian government may again revert to the total shutdown of analog broadcasting in 2018.
• The State Duma of Russia banned the charge for federal channels »»»
RF State Duma approved the first reading of a bill requiring operators to free broadcast channels from the so-called first multiplex, Interfax reported.