“Tricolor” and “NTV-Plus” disable channel “Rain”

For cable operators, who have decided to refuse to cooperate with the TV channel “Rain”, joined by satellite operators “Tricolor” and “NTV-Plus”, said on Wednesday evening newspaper “Vedomosti”

“Operators do not cooperate with the TV channel” Rain. “In the morning he was disabled by the cable operator” realty “(included in” ER-Telecom “). Just about disabling said representatives of” Tricolor “,” NTV-Plus “and” Academ “- said in a statement on the website of the publication. “Even yesterday, representatives of the” Tricolor “and” NTV-Plus “talked to” Vedomosti “that they will not disable” Rain “, - the report says.

“It turns out the largest satellite and cable operators continue to work with the” Rain “only” Rostelecom “and” VimpelCom “. Their representatives confirmed that only” Vedomosti “that position their companies in relation to the” Rain “has not changed”, - the newspaper . “Interfax” has no confirmation of this information from the “Tricolor” and “NTV-Plus.” The message “Acad” earlier on Wednesday said that the leadership of the group of companies decided to suspend the use of the license to broadcast its television cable network channel “Rain” from January 30.

Formerly “Rain” organized poll of viewers by asking them to answer the question whether it was possible to save the lives of Leningrad during the siege, if the city surrendered German troops. Poll caused a sharp public criticism. Guide channel removed from the site survey and apologized, but the public was not satisfied with these measures.

Representatives of the Communist Party faction in the State Duma announced that they intend to initiate a prosecutor’s check against the channel “Rain”

29 January 2014

“CTC Media” launches channel for girls “CTC Love”
“Beeline” disabled “Rain” (Council of Human Rights in the Russian Federation addressed to the Prosecutor General’s Office to check the legality of actions of operators, disable “Rain”)

• "Beeline" disabled "Rain" (Council of Human Rights in the Russian Federation addressed to the Prosecutor General's Office to check the legality of actions of operators, disable "Rain") »»»
Cable television operator "Beeline" disabled broadcast channel "Rain". This was reported in the official twitter account channel.
• Prosecutor General's Office during an inspection conducted by "Rain" survey of the siege of Leningrad did not see grounds for closing: prosecutors found no extremism in action channel »»»
"Interfax" reported on Friday, January 31, a source in the prosecutor's office.
• "Tricolor TV" launched HDTV in Siberia and the Urals »»»
In December, HD-broadcast satellite launches “Bonum-1″ / 56 oz in g /, which extends to the Urals and Siberia.
• Lobkov called the channel "Rain" and slammed the door sect »»»
Known for leading TV channel "Rain" Pavel Lobkov has decided to leave the company.
• Is not the same: In Kiev suspected supported the Maidan "Rain" in the promotion of the Russian Crimea »»»
Simferopol, January 24 (PolitNavigator, Eugene Andreev) - broadcast on Moscow Ukraine opposition TV channel "Rain" sly promotes Russian chauvinism and the slogan "our Crimea.